Dálkoplazecké plány na rok 2014 první půlka roku

03.02.2014 19:51

AKTUALIZOVÁNO 21.4.2014

 

Pomalu se nám začínají plnit kalendáře akcí. Z kraje roku to ještě není tak divoké, ale v květnu to začne - skoro každý víkend se (nejen) v ČeskoSlovensku koná nějaký zajímavý dálkový pochod/závod a já už teď vím, že nestihnu vše, co bych chtěla! Na druhou stranu je pár akcí, které bych určitě nechtěla propásnout a mám je zatím s vykřičníkem zatrhnuté v kalendáři:

7.3.2014 - KYSUCKÁ 100 www.kysuckastovka.wbl.sk/ - doporučuji všem horským masochistům! Jestli se počasí vydaří tak jako minulý rok, tak budete minimálně 25hodin (běžní smrtelníci až o 10hodin více) brouzdat po zasněžených Kysuckých strmáčkách - silný zážitek a kvalitní halucinace pro dálkoplazce v průběhu druhé noci zaručené!

Následují za sebou 3 velmi lákavé akce, ze kterých jsem si ještě nevybrala (a budu muset vybírat - nemůžu být všude, že):

18.4.2014 - JARNÍM ŠLUKNOVSKEM jarnim-sluknovskem.webnode.cz/ - organizuje parta okolo Olafa, takže to bude určitě sranda, jen kdyby to nebylo tak daleko! Tuhle akci mám ale s velkým otazníkem, protože v tomhle období budou fofry v práci a obávám se, že se tento víkend neutrhnu tak daleko z domu :(

Jarní Šluknovsko jsem musela vynechat nejen z časových, ale také ze zdravotních důvodů.

26.4.2014 - LAZOVÁ 100 www.lazovka.wbl.sk/2014News.html - když si pročtete web závodu, tak je jasné, že s organizátorem Slavom je kopec srandy! Moc hezky připravená stovka, jen na můj vkus tak trochu moc rovinatá (však Lazovka, né?). Jednoznačně doporučuju všem běžcům, tady se určitě vyběháte doaleluja. Mě na téhle trase láká pár pěkných míst, jako jsou Bradlo, Velká Javořina, Vrch ROH - je to vlastně celkem naučná stezka :)

9.5.2014 - JESENICKÁ 100 www.jesenickastovka.cz/rozpis - vcelku nová akce, která mě láká pro svou lokalitu, Jeseníky jsou výborným místem na potrénování kopečků. Navíc bych si tady mohla připsat nějaký ten výškový kilometr do tabulky Moravské 100 www.m100.cz/

Další plán je jasný, v mém kalendáři určitě nesmí chybět 17.5.2014 BÁNOVSKÁ 100 bn100.webnode.sk/! V roce 2013 se uskutečnil teprve 2.ročník a vše klapalo na jedničku. Je vidět, že organizátor Johny se podobných akcí zúčastňuje a ví, co stovkaři chtějí. Minulý rok se mi trasa moc líbila, navíc nás na každé občerstvovačce čekali svěle naladění organizátoři, kteří do nás ládovali samé dobroty - vše v dokonalé harmonii :)

Termín Bánovské 100 musel být z organizačních důvodů přesunutý o týden později, tj. na 24.5.2014. Díky tomu jsem mohla přislíbit kamarádům Hance a Jurovi, že zaskočím za jejich parťačku (která ze zdravotních důvodů musela odstoupit) na víkendové akci RADEGASTOVA VÝZVA www.radegastovavyzva.cz/ , která se koná 17.-18.5.2014. Radegastova výzva bude spíše odpočinkovou akcí (štafeta 3 členných družstev).

Na konci května 31.5.2014 bych se chtěla jet podívat do Maďarska - kdo zažil, ten chválí snad nejlepší maďarský dálkový závod MÁTRA matra115.hu/?lang=en, který se proslavil zejména svými bohatými občerstvovačkami - prý gastronomický zážitek, kde mají všichni pomalejší doběhy do cíle právě kvůli dlouhým zastávkám na báječných občerstvovačkách - tak na to jsem teda zvědavá.

13.6.2014 se koná jedna z nejzajímavějších Slovenských akcí - závod proložený silným příběhem, kterého by se měl alespoň jako divák zúčastnit každý hrdý Slovák! ŠTEFÁNIK TRAIL láká nejen krásnou a náročnou trasou, ale také výbornou organizací - však se podívejte na web závodu, jak perfektně organizátoři připravují vše do detailů www.stefaniktrail.sk/index.php/galeria/galeria-video. Odměnou pro každého závodníka je nepopsatelná euforie, kterou zažívá v cíli závodu - tady pro mě bude radost z dosáhnutí cíle o to silnější, že se vrátím do města, kde jsem strávila 5 skvělých let VŠ studia (teda alespoň věřím, že do toho cíle doběhnu). Bratislava má sice malé, ale za to krásné historické centrum, moc se na ni těším :)

Na začátku července se chci postavit na start krásné MALOFATRANSKÉ 100vky, která byla minulý rok jedním z nejkrásnějších závodů, jakých jsem se zúčastnila. Tento rok snad o trochu polepším čas :) mf100.weblahko.sk/

Plán na léto ještě není úplně jasný, ale ráda bych se s Mišom postavila opět na start NÍZKOTATRANSKÉ STÍHAČKY, abychom mohli napravit reputaci z loňského roku stihacka.hiking.sk/. Stíhačku jsme nakonec v kalendáři vynechali a eura jsem odložila na jinou akci na Slovensku, o které se zmíním v podzimním závodním kalendáři :) Pokud bych stíhala časově, chtěla bych se na Stíhačku alespoň zajet podívat a podpořit Zuzku s Peťom.

9.8.2014 si určitě zajdeme se Zuzkou proběhnout HOSTÝNSKOU OSMU www.hostynskaosma.cz/. Bude to skvělá příležitost naladit se na společnou vlnu a připravit se tak na jednu z hlavních událostí sezóny, tedy na domácí BESKYDSKOU SEDMIČKU, která se koná 5.9.2014 www.beskydskasedmicka.cz/b7/.

Na konci srpna mě čeká vrchol letošní sezóny - 119km závod okolo Mt.Blancu TDS (Sur les Traces des Ducs de Savoie), který je součástí světoznámé série horských závodů UTMB www.ultratrailmb.com/page/22/Presentation.html. O téhle akci jsem se už z divoka před pár týdny rozepsala v článku Sny jsou od toho, aby se plnily!   

Následuje podzim, který bude také velmi hektický, ale zatím jej moc neplánuju, protože termíny mnoha akcí se budou teprve upřesňovat. Teď už jen aby to zdraví vydrželo a já si mohla co nejvíce z vysněných závodů a pochodů proběhnout. Těším se, až se se spoustou Vás potkám ať už na startu, na trase nebo v cíli!